Welcome to eyploia.aigaio-net.gr!

     On Line Πλοία
Για να δείτε τα πλοία
On line στο Αιγαίο
πατήστε εδώ.

     Ανακοίνωση
 ΥΠΟΓΡΑΨΤΕ
Για να σωθεί η Σαντορίνη
και το Αιγαίο από
την τοξική βόμβα βυθού
Sea Diamond

 SIGN the PETITION
and help protect Santorini
and the Aegean Sea
from toxic dangers
 


     Κατηγορίες
?γρια Ζωή
Αεροδρόμια Λιμάνια
Αιολικά Πάρκα
Αλιεία
Ανανεώσιμες Π. Ε.
Απόβλητα
Απορ/τα-Ανακύκλωση
Απόψεις-Ιδέες
Βιοτοποι/βιοπ/λότητα
?γρια Ανάπτυξη
Βιώσιμη Ανάπτυξη
Δάση
Διάνοιξεις Δρόμων
Διατροφή
Διάφορα
Δίκτυο
Εκδηλώσεις-Ενημέρωση
Ενέργεια
Έρωτας και Αιγαίο
Θάλασσα-Ακτές
Κεραίες
Κλίμα
Κοινωνία Πολιτών
Κτηνοτροφία
Κυνήγι
Μ.Μ.Ε.
Νερό
Οικολογική Γεωργία
Παραδοσιακοί Οικισμοί
Περιβάλλον
Πολιτισμός
Ρύπανση
Συγκοινωνία
Τουρισμός
Φίλοι των ζώων
Φυσικοί Πόροι
Χωροταξία

     Νησιά


     Επιλογές
·Θέματα
·Αρχείο ?ρθρων

·1ο Τεύχος
·2ο Τεύχος
·3ο Τεύχος
·4ο Τεύχος
·5ο Τεύχος
·6ο Τεύχος
·7ο Τεύχος
·8ο Τεύχος
·9ο Τεύχος
·10ο Τεύχος
·11ο Τεύχος
·12ο Τεύχος
·13ο Τεύχος
·14ο Τεύχος
·15ο Τεύχος
·16ο Τεύχος
·17ο Τεύχος
·18ο Τεύχος
·19ο Τεύχος
·20ο Τεύχος
·21ο Τεύχος
·22ο Τεύχος

     Who's Online
Υπάρχουν επί του παρόντος 1 Επισκέπτης(ες) και 0 Μέλος(η) που είναι συνδεδεμένος(οι)

Είσαστε ανώνυμος χρήστης. Μπορείτε να εγγραφείτε πατώντας εδώ

     Search



     Έπαθλο

Το περιοδικό της Πελοποννήσου


 Έρωτας και Αιγαίο: Δύο γάμοι, μια μήνυση και μια κηδεία

ΝησιάΚι όλο χαρά και δύναμις, αίσθημα και ωραιότης
πήγαν – όχι στα σπίτια των τιμίων οικογενειών τους
(όπου, άλλωστε, μήτε τους ήθελαν πιά)
σ' ένα γνωστό τους, και λίαν ειδικό,
σπίτι της διαφθοράς πήγανε και ζητήσαν
δωμάτιον ύπνου,κι ακριβά πιοτά, και ξαναήπιαν.
   
                                   Δύο νέοι, 23 ως 24 ετών
                                                  Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ 
 

Η ελεύθερη σεξουαλική έκφραση, πτυχές του μισοσκότεινου παρόντος της, εικόνες απο το αναπόφευκτο μέλλον της καθώς και οι ιδεοληψίες που την συνοδεύουν απασχόλησαν έντονα την επικαιρότητα τις βδομάδες που πέρασαν.

Ο δημοφιλής ηθοποιός Νίκος Σεργιανόπουλος βρέθηκε άγρια δολοφονημένος στο διαμέρισμα του. Εμβρόντητες οι θαυμάστριες του πληροφορήθηκαν ότι το είδωλο τους δολοφονήθηκε πιθανότατα από πληρωμένο ευκαιριακό εραστή, έναν απο τους πολλούς που συντρόφευαν τους τελευταίους μήνες την ιλιγγιώδη αυτοκαταστροφική του πορεία.Στο διαδίκτυο, τις πρώτες μέρες μετά την ανεύρεση του πτώματος η λέξη ομοφυλόφιλος απουσίαζε παντελώς από τα κείμενα και οι εραστές βαφτίζονταν φίλοι, λες και οι δημοσιογράφοι προσπαθούσαν να μην σπιλώσουν την μνήμη του, χρησιμοποιώντας λέξεις με αρνητικά συμφραζόμενα.

Στον  ίδιο τόνο, πολίτες της Λέσβου κατέθεσαν ασφαλίστικά μέτρα κατά της ΟΛΚΕ (Ομοφυλοφιλική και Λεσβιακή Κοινότητα Ελλάδας) αξιώνοντας την παύση της χρήσης των εθνικών τοπικών χαρακτηρισμών Λέσβιος, Λεσβιακός, Λεσβία κ.ο.κ. απο ομοφυλοφιλικές οργανώσεις . Η λέξη, μιά απο τις εκατοντάδες ελληνικές που κάνουν διεθνή καριέρα,πρωτοπαρουσιάστηκε τον 19ο αιώνα, έχει σχέση με την εκ Λέσβου μεγάλη ποιήτρια  Σαπφώ,την κατά τον Πλάτωνα 'δέκατη μούσα' και αναφέρεται στις ερωτικές σχέσεις που πιθανά είχε με τις μαθήτριες της.

Οι συγκεκριμένες λέξεις δεν είναι οι μόνες που έχουν περισσότερες από μία έννοιες και χρειάζονται περαιτέρω επεξηγήσεις. Φαίνεται,όμως ότi σαν σεξουαλικοί προσδιορισμοί,επειδή αφορούν σε σχέσεις μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου, θεωρούνται προσβλητικές. Γιατί δεν ξεσηκώνονται οι πλαστικοί(χειρουργοί) και οι πυρηνικοί(φυσικοί) κατά των σχετικών βιομηχανιών, ας πούμε;

Είναι πραγματικά εντυπωσιακό σε μιά εποχή που η κοινωνία έχει ξεφορτωθεί πολλές ηθικές αγκυλώσεις του παρελθόντος, που οι προγαμιαίες σχέσεις είναι ή νόρμα,που η σεξουαλική απόλαυση έχει σχεδόν απενοχοποιηθεί και αποσυνδεθεί από την τεκνοποίηση, οι λέξεις ομοφυλόφιλος  ή λεσβία να ηχούν ακόμα σαν προσβολές.

Ξεσηκώθηκαν οι δυνάμεις της συντήρησης με τους γάμους ομόφυλων ζευγαριών στην Τήλο.Και τι δεν ακούστηκε. Εξισώθηκε η ομοφυλοφιλία με την κτηνοβασία,την κοπρολαγνεία,την παιδεραστία. Ο αρμόδιος υπουργός έσπευσε να τους ακυρώσει και ξεκαθάρισε ότι στο νομοσχέδιο το σχετικό με το σύμφωνο συμβίωσης δεν θα περιλαμβάνονται οι σύντροφοι ιδίου φύλου. 'Υπάρχει σεβασμός του θεσμού της οικογένειας' ανέφερε ο κος Χατζηγάκης. Αστείο ακούγεται σε μια εποχή που η μορφή της οικογένειας αλλάζει.Ο αριθμός των μονογονεικών οικογενειών αυξάνεται,πολλές μητέρες είναι ανύπανδρες,ομόφυλα ζευγάρια αποκτούν παιδιά μέσω υοθεσίας ή τεχνητής γονιμοποίησης.

Από επίσημα χείλη ακούστηκε  και το επιχείρημα του ασύμβατου με τις παραδόσεις μας.Αναρωτιέται κανείς για ποιές παραδόσεις  μιλάνε, καθότι ,'παραδοσιακά' μέχρι την δεκαετία του 80 στο μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας ή υπό όρους αμφισεξουαλικότητα των ανδρών ήταν συνηθέστατη. Ήταν, βέβαια, πάντα και εξακολουθεί να είναι ένα ταμπού.Κανείς δεν μιλάει για αυτήν, αλλά όλοι  γνωρίζουν ότι συμβαίνει.

Η παράδοση μας,εξάλλου,ο λεγόμενος ελληνοχριστιανικός πολιτισμός, δεν αποτελεί ομοιογενές μόρφωμα και τα δύο-αντιφατικά για πολλούς- συνθετικά του ήρθαν πολλές  φορές αντιμέτωπα. Φτάνει να σκεφτούμε  τα διατάγματα του αυτοκράτορα Θεοδοσίου που ανάμεσα σε άλλα απαγόρευσαν τους Ολυμπιακούς αγώνες και οδήγησαν στην κατεδάφιση το Σεραπείο της Αλεξάνδρειας, όπου στεγάζονταν  μέρος της περίφημης Βιβλιοθήκης.'Η τις καταστροφές που προξένησαν στον Παρθενώνα (βορεινές,ανατολικές και  δυτικές μετώπες)  φανατικοί χριστιανοί.Η μετάβαση από την αρχαιοελληνική στην χριστιανική εποχή δεν ήταν ούτε ειρηνική ούτε ομαλή.Η αναζήτηση της αλήθειας μέσω του διαλόγου δεν συμβιβάζεται με το πίστευε και μη ερεύνα. Όπως, επίσης, ασύμβατες είναι και οι απόψεις αρχαίων Ελλήνων και Χριστιανών για τον έρωτα.

Στο διεθvές ερωτικό λεξιλόγιο o ελληνικός έρωτας (greek love,greek vice,greek way)είναι συνώνυμος της ανδρικής ομοφυλοφιλίας. Είναι γνωστό,ότι οι αρσενικοί μας πρόγονοι είχαν ερωτικές σχέσεις και με τα δύο φύλα. Οι ρόλοι στις ομοφυλοφιλικές σχέσεις ήταν καθορισμένοι με τον μεγαλύτερο να κρατά τον ενεργητικό ρόλο και τον έφηβο τον παθητικό. Αντίστροφες καταστάσεις αναφέρονται, φαίνεται, όμως ότι αντιμετωπίζονταν από τον κοινωνικό περίγυρο απαξιωτικά. Στην ανδροκρατούμενη κοινωνία οι γυναίκες δεν είχαν τα ίδια δικαιώματα με τους άνδρες, ήταν περιορισμένες στο σπίτι και εξυπηρετούσαν αναπαραγωγικές ανάγκες. Ακόμα και γιά την γυναικεία ομοφυλοφιλία λίγα πράγματα ξέρουμε. Εκτός από την Σαπφώ και τα ποιήματα της που υπαινίσσονται ερωτικές σχέσεις με τις μαθήτριες της, μόνο στο Συμπόσιο του Πλάτωνα υπάρχει κάποια αναφορά. Εκεί ο Αριστοφάνης εξισώνει τους τρείς ερωτικούς  συνδυασμούς(άνδρας-άνδρας,άνδρας-γυναίκα,γυναίκα-γυναίκα)στην διασκεδαστική του εξήγηση των διαφορετικών σεξουαλικών προτιμήσεων.

Ο Χριστιανισμός επέτρεψε τον έρωτα μόνο στο πλαίσιο του γάμου και απαγόρευσε την ομοφυλοφιλία. Απόλυτα δικαιολογημένη στάση,καθότι σαν νέα, επεκτατική θρησκεία  όφειλε να διασφαλίσει την εξάπλωση της μέσω της τεκνοποιήσης Στο πλαίσιο  αυτό απαγόρευσε τις άγονες σχέσεις μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου, όπως εξάλλου και την αντισύλληψη.

Οι ποινές που περίμεναν τους 'κίναιδους' ,σε ολόκληρη την Ευρώπη έφταναν μέχρι τον θάνατο. Η σταδιακή αποποινικοποίηση της ομοφυλοφιλίας ξεκίνησε στην Αμερική και την Γαλλία και συνόδευσε τις εκεί επαναστάσεις. Στον 20ο αιώνα είχαμε κάποια πισωγυρίσματα με την καταδίωξη των ομοφυλόφιλων απο τους Ναζί  και τα σταλινικά πογκρόμ του 1934 στην ΕΣΣΔ. Στην Ελλάδα η ποινική δίωξη της ομοφυλοφιλίας καταργήθηκε από τον ποινικό κώδικα το 1950,όχι από φιλελευθερισμό, αλλά επειδή θεωρήθηκε ...ασθένεια, αν και ακόμα υφίστανται νομοθετικές διακρίσεις κατά των ομοφυλόφιλων στο όριο συναίνεσης και το θέμα της πορνείας.

Η σεξουαλική επανάσταση του 60-70, αναδιαμόρφωσε πλήρως τις μέχρι τότε απόψεις για τον έρωτα στη χώρα μας,όπως και στον υπόλοιπο κόσμο. Έχοντας τις ρίζες της στον Διαφωτισμό, στη θεωρία του Φρόιντ  γιά τον ρόλο που παίζει η σεξουαλικότητα στις ψυχικές παθήσεις,καθως και τις έρευνες του Κίνσει και άλλων επιστημόνων πάνω στην γενετήσια συμπεριφορά ανδρών κι γυναικών,βοηθούμενη και από τα αντισυλληπτικά, αντιμετώπησε το σεξ σαν φυσικό φαινόμενο και το απενοχοποίησε.Καταρρίφθηκαν ταμπού,έγιναν συνηθισμένες οι διαφυλετικές σχέσεις,ο γυμνισμός,τα κοινόβια ,η ανοικτή ομοφυλοφιλία,η αθυροστομία.Το φεμινιστικό κίνημα πήρε τα πάνω του.

  Η γενιά μου στον απόηχο της χίπικης κουλτούρας και στην προ AIDS εποχή δοκίμασε πιό ανοικτές ερωτικές σχέσεις και κινήθηκε συνειδητά ανάμεσα στα δύο φύλα.Πειραματίστηκε,απόλαυσε και πλήρωσε το συναισθηματικό και πολλές φορές σωματικό τίμημα αυτής της ελευθερίας.Τα χρόνια έφεραν παγίωση συμπεριφορών και ένταξη στον κοινωνικό ιστό χωρίς διαπραγμάτευση, τις πιο πολλές φορές,των ερωτικών επιλογών. Οι ομοφυλόφιλοι συνέχισαν να ζουν, χωρίς να αναφέρονται στις προτιμήσεις τους, κομμάτι γιατί μιά τέτοια δήλωση δεν είχε ουσιαστική σημασία, κομμάτι για να ζήσουν πιό εύκολα. Έτσι, όμως, οδήγησαν την σεξουαλικότητα τους στο περιθώριο της ζωής τους. Οι συζητήσεις σχετικά με το θέμα περιορίστηκαν στον κύκλο των στενών φίλων και το φλερτ εξοβελίστηκε από την εργασία και την καθημερινή τους ζωή. Ο ερωτισμός τους στριμώχθηκε σε γκέι μπαρ, πάρκα και τσοντάδικα, ξεφτυλίστηκε σε σεξ της μιάς νύχτας ή το πιο συνηθισμένο των λίγων λεπτών.

  Ο κοινωνικός  στιγματισμός τους δεν έχει την ένταση της καβαφικής εποχής,αλλά είναι παρών. Φταίει,άραγε, η ανδροκρατική δομή της κοινωνίας που διαχωρίζει τους ομοφυλόφιλους σε παθητικούς και ενεργητικούς και αποστρέφεται τους πρώτους,ενώ θεωρεί απίθανη την ευχαρίστηση της γυναίκας χωρίς την συμμετοχή του αρσενικού;Μήπως είναι η θρησκευτική απαγόρευση, ή η μετά ΑΙDS δαιμονοποίηση των γκέι, ως  βασικών φορέων της νόσου, τα πρώτα χρόνια της επιδημίας;Το πιθανότερο είναι πως όλα αυτά έχουν συμβάλλει στην διαμόρφωση της θέσης που έχει σήμερα η ομοφυλοφιλία στο συλλογικό ασυνείδητο.

Ας έχει  ξεκαθαρίσει η επιστήμη ότι δεν πρόκειται για ασθένεια ή διαστροφή,ας έχει αποφανθεί  εδώ και δεκαετίες ο νομοθέτης ότι δεν αποτελεί αδίκημα.Η ενοχή  συνοδεύει και σήμερα τις ομοφυλοφιλικές πρακτικές.Ακόμα και καλλιεργημένοι,δεδηλωμένοι άθεοι δεν αποδέχονται εαυτούς. Έχω χάσει φίλους και ερωτικούς  συντρόφους άλλων εποχών που δεν αποδέχτηκαν ποτέ την κυρίαρχη σεξουαλική τους προτίμηση και αυτοκτόνησαν. Είτε με κλασικές μεθόδους,είτε αργά με την βοήθεια ουσιών και συμπεριφορών υψηλού κινδύνου,στο στυλ του Σεργιανόπουλου.

  Γιατί αυτόχειρας μου φαίνεται και αυτός.Αλκοόλ, κοκαίνη,επικίνδυνη οδήγηση,αναζήτηση ερωτικών συντρόφων ανάμεσα σε απελπισμένους οικονομικούς μετανάστες.Ήταν απλώς θέμα χρόνου. Η διάσταση ανάμεσα στην δημόσια εικόνα που έπρεπε να καλλιεργεί και αυτό που επιθυμούσε τον συνέθλιψε.Είναι παράδοξο,ενώ όλοι οι ηθοποιοί της νέας γενιάς έχουν υποδυθεί ρόλους ομοφυλόφιλων,πράγμα αποδεκτό στο πλαίσιο της 'υπόκρισης',το κοινό δεν φαίνεται έτοιμο να δεχθεί έναν ομόφυλόφιλο ηθοποιό σε ετεροφυλοφιλικούς ρόλους. Θρηνεί μετά το πανελλήνιο,οι δημοσιογράφοι,οι φίλοι,η οικογένεια. Κανείς δεν αναλογίζεται τις ευθύνες του, το μεγαλύτερο κομμάτι από τις οποίες φέρει η οικογένεια, που ,αντί  να στηρίξει τα μέλη της, συνήθως τα στριμώχνει ακόμα περισσότερο.

  Όλο και πιό σθεναρά, όμως,οι ΛΟΑΤ (Λεσβίες, Ομοφυλόφιλοι, Αμφιφυλόφιλοι, Τρανσεξουαλικοί) διεκδικούν μια θέση εκτός περιθωρίου. Στην Γερμανία, οι δήμαρχοι του Βερολίνου,του Αμβούργου καθώς και ο αρχηγός του κόμματος των Φιλελευθέρων  είναι ανοιχτά ομοφυλόφιλοι. Ο δήμαρχος του Παρισιού, επισης. Στην Ελβετία δραστηριοποιείται η οργάνωση NETWORK αποτελούμενη από γκέι στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων και οργανισμών,η οποία κατάφερε να υπερψηφιστεί το σύμφωνο συμβίωσης ομόφυλων ζευγαριών με πανεθνικό δημοψήφισμα! Η Βουλή της Καλιφόρνια το 2003 ψήφισε 'γυναίκα της χρονιάς' την τρανσέξουαλ διοικητή της αστυνομίας του Σαν Φρανσίσκο.Στο μακρινό Νεπάλ εκλέχτηκε ομοφυλόφιλος βουλευτής.Και πάει λέγοντας.

  Διακρίνεται,λοιπόν,μιά αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο,έκφανση της οποίας είναι και το αίτημα για τους γάμους ομόφυλων ζευγαριών.Μια ακραία εκδοχή της διεκδίκησης ίσων δικαιωμάτων μέσα από την μίμηση μιάς ετεροφυλοφιλικής συμπεριφοράς που,έτσι και αλλοιώς, βρίσκεται σε κρίση. Δεν με βρίσκει σύμφωνο, αλλά, αν κάποιος το επιλέγει, θα έπρεπε,στη βάση της ισονομίας,να μπορεί να το κάνει. Το σύμφωνο συμβίωσης,όμως είναι ένα εργαλείο, που θα λύσει κοινωνικά και ανθρωπιστικά θέματα.Γιά παράδειγμα, δύο άνθρωποι ζουν μαζί για χρόνια,είναι σύντροφοι,και δημιουργούν μιά κοινή περιουσία. Μετά τον θανατό του ενός,στην περιουσία αυτή μπορεί να μην έχει κανένα  δικαίωμα ο άλλος. Επίσης σε περίπτωση νοσηλείας σε νοσοκομιακη μονάδα εντατικής θεραπείας δεν αναγνωρίζεται στον σύντροφο δικαίωμα επίσκεψης.

  Η επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια λανθασμένα, κατά την άποψη μου, εξετάζεται ως ηθικό θέμα.Είναι καθαρά πολιτικό και αποτελεί συνέχεια των κοινωνικών αγώνων γιά ίσα δικαιώματα γιά όλους ανεξάρτητα από κοινωνική τάξη,θρήσκευμα, φύλο και ερωτικό προσανατολισμό.

   Η κοινωνία ας πάψει να ασχολείται με τις σεξουαλικές προτιμήσεις των μελών της.Σε ένα δυναμικό περιβάλλον σαν το σημερινό όπου άνθρωποι και ιδέες συναντιούνται και αλληλεπιδρούν με συναρπαστικό τρόπο η επιβίωση πολιτισμών και θρησκειών θα εξαρτηθεί από την ικανότητα διαλογής, αφομοίωσης και μετεξέλιξης.

  Και σε ένα τέτοιο ενδιαφέροντα κόσμο βλέπουμε τις γενιές που ακολουθούν να αποφασίζουν να περάσουν μια νύχτα,ένα χρόνο ή μία ζωή με το άτομο που κάθε φορά επιλέγουν ανεξάρτητα από το φύλο του, χωρίς να  αναγκάζονται να  μπούν σε κατηγορίες  και να αυτοπροσδιορισθούν σαν κάτι άλλο εκτός απο ερωτικά υποκείμενα.

Ιούλιος 2008

Γιώργος Κωνσταντίνος Κολλάρος
Οδοντίατρος



Σημείωση 20ο Τεύχος



 
     Συσχετιζόμενοι Σύνδεσμοι
· Περισσότερα για Νησιά
· Νέα administrator


Πιο δημοφιλής είδηση για Νησιά:
Για τη φώκια μονάχους - μονάχους, της Ναυσικάς Καραγιαννίδη


     Article Rating
Average Score: 5
Αριθμός Ψήφων: 2


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad


     Επιλογές

 Εκτύπωση αρχικής σελίδας Εκτύπωση αρχικής σελίδας


"Δύο γάμοι, μια μήνυση και μια κηδεία" | Κωδικός Εισόδου / Δημιουργία Λογαριασμού | 0 Παρατηρήσεις
Οι παρατηρήσεις είναι ιδιοκτησία του αποστολέα. Δεν ευθυνόμαστε για το περιεχόμενο τους.

Δεν επιτρέπεται η αποστολή σχολίων για τους Ανώνυμους Χρήστες. Παρακαλώ γραφτείτε πρώτα στην υπηρεσία.




PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Παραγωγή Σελίδας: 0.07 Δευτερόλεπτα